Kiedy najlepiej publikować posty w mediach społecznościowych?

Mało która firma potrafi i chce dziś funkcjonować bez włsnego fanpage’a na Facebooku, gdzie śmiało można promować swoje produkty czy usługi, a także nawiązywać interakcje ze swoimi obserwatorami. By jednak nasze działania były jak najbardziej skuteczne, a więc by posty docierały do jak największej grupy odbiorców, trzeba je publikować w odpowiednich godzinach, a nawet dniach tygodnia. Kiedy dokładnie?

Facebook – idealne miejsce dla Twojego biznesu

Obecność na Facebooku i w innych mediach społecznościowych to dziś niejako standard- także w biznesie. W zasadzie możemy dotrzeć w ten sposób do bardzo szerokiego grona naszych klientów lub followersów. Patrząc na przestrzeń całych dekad, media społecznościowe stanowią bez wątpienia jedno z lepszych metod marketingu. Ale trzeba oczywiście wiedzieć jak i kiedy z nich korzystać, by było to w pełni efektywne i opłacalne.

Pisząc więc stricte o Facebooku posiłkujemy się różnymi analizami, które pokazują kiedy najlepiej uaktywnić się ze swoimi postami. Takie najlepsze dni do publikacji postów to czas między czwartkiem a niedzielą. A godziny? Wszelkie analizy i algorytmy wskazują, iż najlepszy czas na wrzucanie postów to godziny pomiędzy 13 a 17- czy to dzień powszedni czy też weekend, są to godziny kiedy mamy już mniej obowiązków (także siedząc w biurze), możemy wygodnie usiąść przed komputerem lub wziąć smartfona w dłoń i scrollujemy przeglądając wszelakie powiadomienia oraz interesujące nas posty. Najwięcej osób przegląda zaś swobodnie swojego Facebooka w niedzielę i to właśnie niedzielne popołudnie jest wskazywane przez algorytmy jako najlepszy czas na „wrzucenie” posta na firmowego Facebooka. Unikać zaś zależy dni z początku tygodnia pracy- poniedziałku i wtorku- lepiej w tych dniach powstrzymać się od działania na swoim biznesowym koncie. Ludzie na początku tygodnia są zabiegani i toną w nowych obowiązkach, a nasz najnowszy post, nawet najbardziej merytoryczny, ciekawy czy zabawny umknie większości, do jakiej chcemy dotrzeć. Istnieją jednak analizy, które wskazują, iż największe zaangażowanie użytkowników Facebooka obserwowane jest co ciekawe w środy w przedziale godzinowym 11-13 (podaje tak firma SproutSocial), dlatego też najlepiej jest samemu zweryfikować wszelkie analizy i wybrać dobry czas publikacji postów dla swojego biznesu.

Instagram – pokaż się także tutaj!

Wiele firm zdecydowanie dobrze odnajduje się na Instagramie- czasem znacznie lepiej niż na Facebooku czy na innych portalach. Na Instagramie zdecydowanie powinny pojawiać się wszelkie biznesy z branży beauty, firmy odzieżowe, wnętrzarskie, oferujące ciekawe produkty oraz usługi. Piękne i profesjonalne zdjęcia oraz dobrze dobrane hasztagi potrafią sprawić, iż to co oferujemy trafi na ekrany smartfonów ogromnej ilości followersów i potencjalnych followersów. Kiedy najlepiej publikować na Instagramie? Tutaj trend nieco różni się od tego jaki panuje na Facebooku. Idealnymi dniami na wrzucanie zdjęć biznesowych na Instagrama są poniedziałek, środa oraz czwartek. Podobnie jak we wspomnianych już odnośnie Facebooka analizach firmy SproutSocial, tak i jeśli chodzi o Instagram prym wiedzie środa. Na publikacje postów dobrze jest wybierać godziny, gdy użytkownicy Instagrama jedzą w pracy lunch (między 11 a 13) lub godziny wieczorne (18-21).

Pamiętać jednak należy, iż nie trzeba podawanych analiz brać za pewnik i działać bez zastanowienia w oparciu o nie. Zajmując się swoimi stronami na portalach społecznościowych zawsze trzeba też mieć świadomość tego, do kogo chcemy trafić z naszymi treściami, w jakiej branży działamy, jaką dziedzinę reprezentujemy, kto jest naszą grupą docelową i jakich godzinach dana grupa docelowa może mieć czas na przeglądanie mediów społecznościowych.

Warto też wiedzieć, gdzie sprawdzić ruchy użytkowników na naszych branżowych stronach. Jeśli chodzi o Facebooka można to szybko sprawdzić w statystykach, tzw. Insights. W zakładce Posts sprawdzamy aktywność poszczególnych postów.